tisdag 29 november 2011

Slösa inte energi i onödan!


Jag tror att jag har skrivit nån rad om detta tidigare någonstans, kanske till och med här på bloggen. Jag minns inte men å andra sidan har jag aldrig påstått att jag har något minne att tala om heller... Hur som helst har jag efter åratal av frustration kommit fram till att det räcker med att man själv vet att man har rätt, man behöver inte övertyga sin "döva" debattmotståndare om det. Det kräver för mycket energi som man hellre kan lägga på något helt annat. Han/hon kommer ändå aldrig att kunna anamma något annat synsätt än sitt eget inskränkta. Det är få förunnat att se saker och ting i ett lite vidare perspektiv, lyssna på andra människors argument och först sedan skapa sig en uppfattning om vad som är rätt och fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...