fredag 10 april 2015

Va fan vet du?


Innan du dömer mig, eller någon annan för den delen, har du bemödat dig med att ta reda på vem jag är? Har du bemödat dig med att ta reda på vilket bagage jag har? Vilken resa genom livet jag har gjort? Vet du hur jag tänker? Hur jag känner? Vet du precis vad som får mig att må bättre? Kan du sätta dig in i hur jag mår just i detta nu? Kan du varje liten detalj som spelar roll för hur jag uppfattar världen? Känner du mina vänner? Mina bekanta? Har du någon aning om vilka drömmar och tankar jag hade inatt? Vad kan du egentligen göra för mig? Vet du?

Förstår du vilka tankar jag brottas med dag ut och dag in? Gör du verkligen det? Förstår du den ständiga kampen i mitt huvud? Vet du hur det känns när det aldrig blir riktigt tyst? När du aldrig helt kan koppla bort dina tankar? När ständiga tvivel oavbrutet brottas med varandra? När inget är riktigt bra? När till och med tvivlen har egna tvivel? Vet du hur det känns?


Hur fan kan du döma mig? Vill du att jag ska döma dig?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...