fredag 23 september 2011

Längst bak i bussen!

Det här är väl inte riktigt nostalgi, mera ett barn/ungdomsminne egentligen. Det slog mig idag att när jag väntade på bussen att under skoltiden, när man åkte skolbuss, var man tuffare ju längre bak i bussen man satt. satt man på sättet allra längst bak var man tuffast och satt man i mitten, det vill säga på det säte som inte hade något ryggstöd framför, var man tuffast av alla! Jag tror inte att jag satt så långt bak någon gång faktiskt. Det var väl vid något enstaka tillfälle när man var på tillfälligt besök i "tuffgänget" som man kunde sitta nästan längst bak, men mer var det inte.

Idag slår det mig hur märkligt detta är. Och efter att jag har sökt lite så finns det tydligen en facebookgrupp som heter vi coolast som sitter längst bak i bussen eller nåt sånt. Det är alltså ingen isolerad upplevelse från min sidan utan det tycks fortfarande vara lite status att sitta där längst bak...

Idag när jag åkte hem satte jag mig näst längst bak, men av helt andra anledningar...

[Tidigare upplagt på annan plats men jag tyckte det passade bättre här/Tommy]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...