lördag 1 februari 2014

Det blir bara pinsammare…


I år hade jag inte tänkt att jag skulle skriva någon krönika om melodifestivalen på Magnifik Musik. Men jag kan helt enkelt inte låta bli att tycka till lite om spektaklet i alla fall. Eftersom jag publicerar här som kommer jag i möjligaste mån att utelämna kommentarer om musikaliteten som lös med sig frånvaro. Faktum är att det här spektaklet bara blir pinsammare och pinsammare. Inte bara är det musikalisk katastrof det mesta av tiden, programledarmanuset är bara för mycket. Är det verkligen någon som tycker att det där är roligt? Är det roligt att göra narr av danskarna? Visst, det är inte på blodigt allvar men det finns väl någon form av hyfs att hålla sig till ändå. Man måste väl trots allt räkna med att någon faktiskt kan ta illa upp.


Jag hoppas verkligen inte startfältet är representativt för resten av delfinalerna (Gode Gud). Jag fattar inte hur mycket skit, med artister som inte kan sjunga, som letar sig in i tävlingen. Jag ryser vid blotta tanken på att det här faktiskt var det bästa av det som blev inskickad som tävlingsbidrag till tävlingen. Är det någon som på fullt allvar skulle bli glad om något av dessa bidrag representerade Sverige? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...