torsdag 23 januari 2014

Bloggarna som aldrig blev av…



Som alla [sic] som läser det jag skriver vet så driver jag ett stort antal bloggar. För stort tycker nog de flesta inklusive några av dem som befinner sig i min absoluta närhet. Trots detta har jag faktiskt gett avkall på en del som kunde ha blivit något men som av olika anledningar inte blev det.

Delikata Drycker – Visserligen skriver jag ibland om öl, vin och whisky på specifika bloggar för ändamålet men jag tyckte att det fanns en viss värdering i ordet ”delikata” som inte lämpade sig för en eventuell sågning. Därmed skrotade jag namnet.

Obligatoriska Ostar – Tämligen självförklarande och visst är det kul med lite smakrika ostar att förgylla helgen med. En god följeslagare till vinbloggen egentligen. Ost och vin passar som bekant utmärkt tillsammans.

När man sitter och spånar om namn på bloggar enligt det alliterationsmönster som jag ofta fastnar i blir det en hel del idéer som verkligen inte blir bra och som berör ämnen som man heller inte har tillräcklig kunskap att skriva om. Jag vet inte hur många jag har förkastat bara för att de är riktigt usla eller för att jag inte har haft någon substans alls att skriva om. Gamla Gnuer, Fina Fiskar, Farliga Flyttfåglar, Hemliga Hantverkare osv. osv.

Vad sägs till exempel och fiskebloggen Antika Abborrar?
Viktminskningsbloggen Brutal Bantning?

C är en svår bokstav. Skulle man skiva om Sura Citroner funkar ju inte det även om det rent uttalsmässig går alldeles utmärkt. Citrongul Citroën skulle däremot fungera alldeles utmärkt, men vem vill skriva om detta?

Digital Downloadning skulle väl kunna behandla fildelning på ett eller annat sätt?

Enkelriktade Entreprenörer skulle lämpa sig om man hittade på något att skriva om leverantörer med samarbetsproblem?

Fanatisk Film är min filmblogg men frågan är om det var ett så smart namn egentligen. Allt som oftast verkar folk läsa det där som Fantastisk Film vilket är ganska pinsamt. Att bara skriva om skräpfilm skulle man för övrigt kunna göra under Mera Mög eller Korkade Kalkoner.
                               
Fullständig absurditet når man med Kanderade Kånkelbär.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...