måndag 27 januari 2014

Jag vill byta namn!


Nu är jag säkert inte den enda i det här landet som delar namn med en kändis, i mitt fall fotbollstränaren Tommy Söderberg, men jag börjar bli ganska trött på det. Inte för att jag blandas ihop med honom på gator och torg eller för att folk ibland har gjort narr av mig på grund av mitt ointresse för fotboll.

Det har nämligen hänt, i synnerhet när han var förbundskapten eller vad det heter. Jag minns särskilt en gång när jag var på posten och skulle hämta pengar eller om det var ett paket. Posten har nämligen haft hand om paketutlämningen själva i forna dar. Hur som helst så lämnade jag fram min legitimation och mannen i luckan började fråga mig vilka strategier jag hade tänkt mig för kommande matcher. Man kan väl inte säga att det var första gången jag fick höra något liknande så jag var föga road av tilltaget…

Nej, det jag inte gillar är att det nästan är omöjligt att googla på mitt namn och få upp mig. Med tanke på att jag är hyfsat aktiv på Internet och dessutom numera driver ett företag känner jag att det kan vara bra att synas och även om jag inte är någon kändis på något sätt finns det faktiskt en hel del människor som följer det jag skriver. Kanske är jag rent av på väg att bli en minikändis? Haha! Här försöker jag mig på att bilda mig ett eget namn som skribent i olika sammanhang och då vill jag inte bli sammanblandad med någon jag inte är. Det har nämligen också hänt…


Frågan är bara vilket namn man i så fall skulle byta till..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...