tisdag 28 oktober 2014

Är jag en översittare nu också?


Det kanske jag är, omedvetet i så fall. Lägger man sig i en diskussion, har en avvikande uppfattning om ett känsligt ämne, och kanske uttrycker sig lite för torrt, riskerar man i alla fall att kallas för detta. Jag har i och för sig tidigare blivit kallad för t.ex. besserwisser så konceptet är inte okänt för mig. Kanske beror detta på att jag baserar mina åsikter på fakta hellre än affekter i större utsträckning än de jag diskuterar med. För det är väl onekligen så att man inte kan hålla det känslomässiga uttrycket i schack om man går till personangrepp? Tänk på det nästa gång ni är i en diskussion, håll er till sakfrågan och lämna personangreppen utanför.

Tänka sig, det är nästan alltid när det handlar om politiska debatter och främlingsfientlighet. Undrar vem det säger mest om?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...