onsdag 11 juni 2014

Jag är en missbrukare!


Det är faktiskt sant! Jag erkänner och har kommit över förnekelsestadiet. Vilken substans eller företeelse det handlar om är jag dock inte villig att delge offentligheten i nuläget. Ni får nöja er med ovanstående erkännande.

Man varför? Ja, det kans man fråga sig. Varför missbrukar man? Finns det en inre rädsla som man måste bedöva på ett eller annat sätt? Ja, kanske. Finns det belöningscentra i hjärnan som måste stimuleras? Ja, sannolikt.

Om missbruk isig räknas som sjukdom är inte självklart. Jag vet att t.ex. alkoholism klassas som det men om det är själva beroendet eller missbruket som är klassat vet jag inte. Det skulle säkert vara intressant att forska i. Däremot är det helt klart ett dysfunktionellt beteende som är svårt att ta sig ur. Jag har nått första fasen, jag har erkänt för mig själv att jag har problem. Det får räcka just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...