tisdag 12 november 2013

I natt var jag på klassträff…


Ja, det var förstås en dröm! Jag kan inte påstå att jag ofta drömmer drömmar som sätter sig så mycket att jag kommer ihåg något av dem. Just den här var lite annorlunda eftersom jag minns den än, och nu är det ändå kväll!

Jag vet inte var det började men det var i alla fall klassträff på min gamla högstadieskola. Vi stod några stycken och bytte om vid våra gamla skåp som vi hade när det begav sig. Jag fick på mig ganska fina kläder, något jag normalt sett inte använder. Byxorna var ett slags mjukisbyxor men de såg ut precis som jeans. Skjortan var blank och fin.

De som stod omkring mig och bytte om på samma sätt var kända ansikten, någon av dem har jag inte sett på åratal medan jag fortfarande håller kontakten med någon annan. Undrar förresten inte om där inte var någon från min gymnasietid också? Det blir ju lätt lite rörigt med såna här drömmar.

Vi blev i alla fall klara och skulle traska upp till vårt gamla hemklassrum, det vill säga det klassrum där man befinner sig mesta av tiden under högstadiet. Det var någon trappa upp minns jag, det var det i verkligheten också för den delen så det stämde ju bra.

Väl upp för trappan var det ett jäkla hålligång. Det satt två tjejer och tog emot oss vid ett bord. Båda hade gått i min klass. Den ena kände jag inte igen men den andra var det ingen tvekan om vem det var. Det märktes att det hade gått några år sedan sist och hon var hur elegant som helt. Det fanns inget där som kunde förväxlas med den tjejen under högstadiet. Tiden hade bara gjort henne gott!


Så långt var väl allt normalt… Vi klampade in i det ena rummet efter det andra och nu visade det sig att vi var på ett utställning för Loreal! I ena rummet var det en massa kosmetik och i nästa var det fullt av kläder. Loreal gör väl inga kläder – eller? Hur som helst så fortsatte det så där. Det var bara Loreal överallt och jag stötte heller inte på någon mer jag kände igen. Jag kan dock säga att det var knökat med folk i varenda vrå och jag, med mitt sociala handikapp, borde ha flytt stället direkt men det gjorde jag inte. Fan vet var som hände sen men roligt hade jag, i alla fall ända tills jag vaknade…


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...