onsdag 23 juli 2014

Vem är du? Vem är Jag?


Det är det eviga frågan som har stötts och blötts sen urminnes tider. Känner man verkligen någon annan än sig själv till 100 %? Kanske känner men inte ens sig själv fullt ut i alla situationer. Dock hade jag här tänkt resonera kring vad man egentligen vem om de man lär känna på olika sociala medier. Är de verkligen de som de utger sig för att vara? Om inte, kan man genomskåda dem eller är det möjligt att förställa sig till den milda grad att man helt smälter in i den rollpersonlighet man är ute efter att imitera?

Jag tror att jag skulle kunna vara en personlighet som jag inte alls är egentligen när jag är online. Jag vill påstå att jag i vissa sammanhang också är det. Det är inte mig ni ser, ni ser någon sorts kopia. Någon som försöker smälta in i sammanhanget.

Vad är jag ute efter? Vad är DU ute efter? Är det att provocera eller söka information om andra människor? Om jag ger dig min ärliga uppfattning och åsikt i alla situationer skulle du kanske inte umgås med mig, kanske förställer jag mig för att hamna i en bättre dager. Du vet inte om jag har rymt och vårdarna söker efter mig. Jag vet inte om du är en galen yxmördare som står utanför min dörr nästa gång jag öppnar. Har du använt vår sociala relation till att samla uppgifter om mig?


Helt ärligt så är jag mer komplicerad än vad din hjärna klarar av att processa. Vad är din ursäkt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...