onsdag 25 februari 2015

Det är aldrig för sent!


De senaste dagarna har mitt liv tagit en riktning jag inte hade förutsett. För att göra en väldig lång historia väldigt kort kan jag säga att jag äntligen har bett om ursäkt för en 30 år gammal oförrätt. Det är inte för att jag inte har ångrat mig tidigare utan för att jag helt enkelt inte har tänkt tanken. Och ska jag vara riktigt ärlig så var det inte min idé nu heller. Jag fick hjälp på traven med tanken. Det är jag evinnerligen tacksam för. Jag har nämligen insett att det aldrig är för sent att be om ursäkt!

Helt enkelt var det inte att hitta vederbörande. För är händelsen som inträffade 30 år gammal så är det nästan lika länge sedan vi sågs. Och eftersom det rör sig om en kvinna, så mycket kan jag avslöja, är sannolikheten tämligen stor att hon har bytt efternamn. Men, som sagt, det gick att hitta henne! Länge leve internet!

I min personlighet ligger det att jag är tämligen fobisk mot telefoner, eller rättare sagt att ringa telefonsamtal. Inte helt ovanligt har jag fått lära mig. Så är det, men jag åsidosatte min egen rädsla för att ändamålet verkligen helgade medlet i det här fallet. Så jag tog mot till mig och ringde samtalet. Jag framförde mitt ärende och fick en respons jag inte hade kunnat drömma om! Jag går inte in mer på det här eftersom det är allt för personligt men jag kan konstatera att det verkligen aldrig är för sent.

Eftersom jag inte är någon tankeläsare vet jag inte vad som försiggick i hennes huvud under samtalet, och inte efter heller. Men jag är övertygad om att min önskan om förlåtelse bifölls. Och jag behöver inte vara någon tankeläsare för att veta hur jag själv känner. Hennes respons gjorde mig så rörd. Hon förlåter mig fast jag inte är säker på att jag kan förlåta mig själv än. Jag är oerhört långsint, tydligen även mot mig själv.

Dock fungerar det på båda håll. Jag håller fast länge vid att hata och avsky folk men håller fast minst lika länge vid de jag tycker om. Jag ställer upp till 110 % för de som en gång har fått min aktning och det är svårt att tänka mig något annat än full respekt om man en gång har förtjänat det!


Sensmoralen finns i rubriken. Det är verkligen aldrig för sent. Gör slag i saken idag, gör upp med gamla oförrätter, det är verkligen värt besväret. Jag lovar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...